پروفيل آلومينيوم
پروفيل آلومينيوم چيست؟
پروفيل اكستروژن آلومينيوم به عنوان يكي از پر مصرف ترين بخش مصارف آلومينيوم به حساب مي آيد.حال آنكه عمده مصارف پروفيل آلومينيوم در صنايع مختلف وجود دارد.روند افزايش و ميزان مصرف ظاهري كه تفاصل بين واردات + توليد در داخل كشور و صادرات است بيشتر از روند ميزان توليد آلومينيوم در كشور مي باشد و اين افزايش واردات آلومينيوم است كه پاسخگوي نياز روزافزون بازار است. در واقع بيش از دو سوم مصرف فعلي بازار در ايران از واردات تامين مي گردد. بررسي هاي بازار يابي تخمين تقاضا شامل مصرف داخلي و صادرات برنامه اي، نشان مي دهد كه طي 10 سال آينده توليد آلومينيوم در كشور بايد به 1.5ميليون تن در سال افزايش يابد و بنابراين لازم است واحدهاي جديد توليد آلومينيوم در كشور احداث شود. به علاوه تغيير نوع مصرف بخصوص در توليداتي مانند اتومبيل سازي، واگن سازي و … مقدار مصرف را به حتي بالاتر از اين مقدار نيز افزايش خواهد داد.
بر اساس استراتژي توسعه صنعت آلومينيوم كشور كه توسط وزارت صنايع و معادن كه بر اساس سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران ابلاغي آذرماه 1382 تهيه شده است دستيابي به مقام برتر در منطقه براي توليد آلومينيوم اوليه و توليد بالغ بر 800 هزار تن آلومينيوم در پايان برنامه چهارم توسعه و حدود 1.5 ميليون تن در پايان برنامه پنجم توسعه اجتناب ناپذير است. در واقع فاكتورهاي زير فرصت مناسبي را براي توسعه آلومينيوم و كاهش قيمت پروفيل آلومينيوم در كشور فراهم مي نمايد.
آنچه كه در آمار مصرف سرانه آلومينيوم در 20 سال آينده پيش بيني شده از 6 كيلو به 10 كيلو مي رسد.بالاترين مصرف سرانه در دنيا كانادا و آمريكا با سرانه مصرف 30.27 و 94.22 كيلو گرم است.
اما سهم صنايع مختلف از بازار آلومينيوم
– صنعت حمل و نقل 26%
– صنعت بسته بندي 20%
– صنعت ساختمان 20%
– صنعت برق 9%
– صنعت تجهيزات و تاسيسات 8%
– كالاي مصرفي 6%
– ساير صنايع 11%
هدف اصلي در اين طرح جهت ارزش آفريني در صنعت آلومينيوم قرار گرفتن ما بين توليد كنندگان و مصرف كنند گان كالا ها و محصولات آلومينيومي و بويژه پروفيلهاي اكستروژن ميباشد.فعاليت ما در اين عرصه به گونه اي است طراحي مناسب نقشه ، ساخت قالب مناسب و با كيفيت ، ارائه متد هاي علمي هنگام فرآيند توليد پروفيل و آبكاري ، دقت دربسته بندي و همچنين زمانبندي دقيق و مناسب در فرآيند توليد باعث كاهش هزينه وافزايش قابل توجه كيفيت محصول نهاييسبب وجه تمايز ما ميگردد.
استفاده از اين متد هاي علمي كه موجب كاهش قيمت تمام شده و افزايش كيفيت كالا ميشود موجب گرديده است تا بتوانيم رقابتي مناسب با محصولات وارداتي ايجاد نماييم.
عدم تعامل فني و تكنيكي ما بين توليد كننده و مصرف كننده بر سر يك محصول با المانها ي فني موجب گرديده است مسائلي نظير خلا اطلاعات تكنيكي در مصرف كننده و عدم پاسخگويي از طرف توليد كننده در اين روابط ايجاد گردد كه اين واحد با ايجاد اين تعاملات فني موجب تسهيل مذاكرات و جلب نظر طرفين مي گردد.
در اين راستا ،اين شركت با بهره گيري و تلفيقي از نيروهاي متخصص ، با تجربه و تحصيل كرده در صنايع آلومينيوم و حسابداري صنعتي ، سعي در حل مشكلات بيان شده و بهينه كردن قيمت تمام شده و افزايش كيفيت را دارد.
سه شنبه ۲۹ مرداد ۹۸ ۲۳:۴۱ ۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است